بسم الله الرحمن الرحيم

Blinkie Text Generator at TextSpace.net


tukar kalau template ni buruk ~











Monday, October 11, 2010

bila berdua

Ada seorang lelaki... dia raser dia banyakkkkk sangatbuat dosa raser idup dier tak aman sangat.. ... so ..oneday.. dier gi ler buat temujanjingan seorang kaunselor...In order to ensure the secretof empunya citer... dipejabat tu.. depa buatkan satubilik khas.. dimana kaunselor dantrouble person (yang ada prob la tu..) bleh berinteraksitanpa melihat sapa orangnya..
Kaunselor: Ya... ada apa2 yang bleh saya bantu??
Lelaki: Gini puan.. saya nie raser hidup tak menentula..tuan.. agaknyer pasal saya banyak sangat buat salahtak puan...
Kaunselor..: tak mengapa.. cuba awak citerkan padasaya.. apa yang awak raser.. ?Apa yang awak dah buatsampai raser tertekan begini???
Lelaki.. : begini puan.. ianya bermula bila saya kenai seorang gadis nie tuan...dia cukup istimewa pada pandangan saya... saya nak jadikan dia bini saya, puan
Kaunselor: Bagush la gitu... kalau dah suka.. dah sesuai.. apa pula masalahnyer??? Mak pak dier tak terima ker???
Lelaki: bukan gitu puan, begini citernyer... satu hari tu..saya gi la umah dier... konon2 nak lawat mak pak dier la... tapi hari tu..mak pak dier gi shopping... jadik tinggai dier ngan saya jer la... Kami dah terlanjur puan...
Kaunselor: Astaghafirullah... hmmm benda dah terjadi..sekurang2nya awakdah sedar kesilapan awak.. balik la pada pangkal jalan..segera lah menikah...
Lelaki..: betul puan..saya betul2 kesal... jadi kami berpakat utk bernikah.. malangnyer sebelum sempat kami suarakan cadangan kami tu.. bapanyer meninggal...
Kaunselor:innalillahhh... dah tu... ? kamu berdua sekarang tak jadi menikah la ya... tu yang buat awak tertekan???
Lelaki: tak puan... bukan sebab tu.. Mujur gak awek sayatu ada pakcik.. yang bleh mewalikan dier.. so saya cadang nak gi la jumpa pakcik dier..utk melamar anak sedaranyer tu...
Kaunselor.. :Gitu..eloklah gitu.. so apa masalahnyer sekarang.. Pakcik dier tak benarkan ker kamu menikah???
Lelaki.. : Dia belum tau lagi puan.. sebab hari yang saya gi tu.. Pakcik dier tak der kat umah.. cuma tinggal makciknyer jer...
kaunselor: habih tu .. awak dah bagitau makcik dier??
Lelaki: tak gak puan.. sebab kami berdua ntah camna ..terlanjur puan.. faham2 ja la puan.. dah berdua tu..lagipun makcik dier tu.. bergetah lagi puan...tapi sekarang saya raser kesal puan..
kaunselor: (gelabah)... errrrrr gitu... hmmmm perkara dah terjadi.. awak pun dah sedar kesilapan awak.. jadik itulah yang membuatkan awak raser tak tentu arah sekarang nie ya... takut awek awak tau..
Lelaki..: gitu la puan... bimbang juga saya.. sebelum saya buat keputusan utk datang bertemu puan.. saya berjumpa dengan sahabat baiknya terlebih dahulu.. nak minta pertolongan darinya utk menerangkan keadaan sebenar.. saya tak nak menipu dia puan...
Kaunselor: Hmm.. awak baik juga rupanya.. masih tetap bertanggungjawab..
Lelaki.. : betul puan..saya tetap nak kawin ngan awek saya tu.. tapiii puan.. saya tersilap langkah lagi puan.. time saya pi jumpa kawan awek saya tu.. kebetulan plak time tu dier tinggai sorang jer kat umah dia puan...
(Kaunselornyer terus senyap... )..
Lelaki: Puan.. puan.. puan masih disitu ka..??? tanyalelaki kehairanan..
Setelah mengetuk bilik disebelah berkali2.. masih tak de jawapan.. lelaki tadi keluar dari tempatnyer dan terlihat seorang wanita dibawah meja...
Lelaki: Puan...kenapa puan berada di bawah meja???"tanya nyer kepelikkan..
Kaunselor: .... errrrrrr... saya baru perasan..sss...se..sesekarang nie kita berdua ajer kat sini..."balas kaunselor tergagap-gagap..
Kihkihkihkih!!!
Moralnya:... bak kata orang.. bila berdua.. orangketiganyer Setannnn.. so..next time kalau buat apa2 pun..elok ler berteman... sebaiknyer yang muhrim ler yekkk.. :)..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GOOGLE :)