بسم الله الرحمن الرحيم

Blinkie Text Generator at TextSpace.net


tukar kalau template ni buruk ~











Thursday, March 17, 2011

saya sayang WAN saya

errr sblom  tu , aku nk ckp , post ni bukan utk ridhwan .. harap maklum ~
apa kaitan dgn cucu aku ni ? emm pdulikan 
p/s: dbah , dont jeles2 . 

sblom aku nk pnjg lebar kt sni , aku nk mintak izin bg salam dulu .. assalamualaikum...malam ni maybe tido kt luaq lg bsma nyamok2 ksygn . sumpah , gua tipu ..smlm sebijik pon tak hinggap kt bdn gua ..kelmarin , tok blah mak aku dtg ..tok blah ayh aku pulak dtg 2 hari yg lpas kot ..so dsebabkn bilik tak cukup , kediaman berwarna pink aku mnjd psinggahan..bilik yg sgt panas ..happy tdoq luaq ..pg2 kna mrah bgun lmbt ngn tok aku ..smlm tok aku smpai2 bru kalot nk kemas .. err nma pn budak pmalas bukan ?is it out of a topic ? ok SAYA SAYANG WAN SAYA .. ok post ni utk ayah mak aku , means tokwan aku la yg slamat dikebumikn bulan november tahun lepas di blkg masjid kt bukit selambau ..lupa nma masjid 2 ap ..cita dia cmni , balek2 skolah hari isnin 2 , aku and family singgah kt kdai makan ..tba2 tininininininininittt .. lupa derr bunyi cana ...ayh aku angkt telipon ayh aku .. mak lang aku ckp , tok aku tenat sgt da..so aku and family cadang lepas mkn nk blek kampung..dsebabkn 2 aku tak boleh la nk join kwn2 aku ..bru 1st time nk jumpak dgn oni ..tapi tak kesampaian pulak ..balek2 2 , aku talipon ida , ckp kt dia yg aku takleh pegi ..ok , takpa , lgpon ptg 2 hujan lebat dan sunggoh sunggoh lebat .. spnjg pjlnn , aku monyok ja .. tba2 , tinininininininitttt skli lg .. ayh aku @ mak aku angkt talipon .. aku curi2 dgaq .. lps letak ja talipon , ayh aku bgtau , "jgn bising , wan dah mninggal" ..tergamam ! terpaku ! taktau nk ckp ap ! taktau nk buad ap ! and swaktu dgnnya la .. and time 2 la memori aku ngn wan aku tbyg balek..

aku ingt lg..satu hari 2 , time aku kecik lg la ,

wan : nk ikot tak ? *smbil bwak kluar moto*

aku : hmm , wan nk pegi mna ?

wan : sungai ! jawab ringkas 

aku : nak ikot , nk ikot , nk ikot !

wan : pegi bgtau mak dulu...

lari2 sbb excited sgt , tapi tak jumpak pon mak ..time 2 aku bendul lg , ayh aku ada ja ..tak bgtau ayh aku pon .. haha

aku : wan , mak takdak , tak jumpak la ..

wan : emm takpala , jom ja la ..balek nti bru bgtau ..

aku : yayy ~

aku tak ingt sgt dialog .. klau salah taktau ar..smbung balek , smpai2 ja sungai ..

aku : wahh bsarnyaaa..

wan : kt sini ada buaya tau .. *smbil ambik air sungai tunjuk kt aku"

err , lupa da lepas 2 .. then , lma jugak la , wan bwak aku pi situ .. balek2 rumah , mak dgn ayh aku mrah ..ckp aku mrayau . "ingatkan hilang da tadi" ..aku diam ja ..


aku ingt lg , last aku usap wan aku , time dia kt hospital sblom dia balek rumah and mnggal bbrapa hari lps 2 ..aku harap sangat , benda 2 boleh terulang ..klau usapan aku 2 boleh bg dia elok balik , aku sanggup usap dia , tak kira brapa lama pn.. tapi , ajal maut ditangan ALLAH..aku manusia kecik boleh berdoa ja ..



lps2 smpai kt rumah tok aku , family2 belah mak aku ada tpacak kt dlm rumah .. tak ramai pn , sbb mak aku ada 3org adek bradek ja ..and mak aku yg nmber 3..sng cita , pling bongsu laa.. badan allahyarham ditutup dgn kain puteh.. sebak mmg sebak ..mlm tu km and the family bnyk bca yaasin ja brulang kali dgn bca al-quran ..and malam 2 jugak ada buat tahlil ..tapi apakan daya , gua penat and tetidor sblum bacaan tahlil berkumandang..


pagi2 selasa 2 , aku ponteng sekolah .. sedeh jugak la , sbb hari tu la nk buat tukar2 adiah ngn kawan2 sblom cuti pnjg .. tapi naseb tak mnyebelahi aku .. selepas allahyarham dimandikan jenazah , allahyarham dibalut dgn kain kapan .. sblum muka allahyarham kna tutup , orang yg balut kain kapan 2 , suroh family2 cium allahyarham utk kali terakhir..memang nk nangeh la .. kkak and mak aku da nangeh ..yg aku tahan ja , lgpon aku tau , wan msti taknak km smua sdeh an.. time cium 2 , mmg sjuk la bdan wan .. aku boleh rasa ksjukan tu smpai skrg ..ap2 pon , aku nk wan tau , SAYA SAYANG WAN SGT2 !! tak lma lg , saya pulak mnyusul wan ye..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GOOGLE :)